Goed Nieuws!

Onze beroepsvereniging KNGF heeft in samenspraak met RIVM/ministerie VWS nieuwe richtlijnen en voorzorgsmaatregelen opgesteld om verantwoord en veilig fysiotherapie weer op te kunnen starten.

Geplande afspraken kunnen in principe doorgaan op de geplande tijd. Voor nieuwe afspraken kunt u telefonisch contact opnemen met onze secretaresses (0548-616687). Zij zullen volgens het triageprotocol (vragenlijst) beoordelen of u gezien kunt worden in de praktijk.

Onze praktijken zijn zo ingericht dat de anderhalve meternorm tussen mensen gewaarborgd blijft. Indien mogelijk, kom alleen en kom maximaal 5 minuten van te voren binnen. In diverse wachtruimten kunnen maximaal 4 personen plaats nemen. Per dagdeel werken wij met maximaal 4 collega’s.

Mocht het niet mogelijk zijn om in de praktijk behandeld te worden, dan is er nog steeds de mogelijkheid tot een video-consult, waarbij wij online uw klacht kunnen analyseren en u van advies en oefeningen kunnen voorzien.

De volgende symptomen kunnen passen bij Corona: (neus)verkoudheid, hoesten/kuchen/niezen, loopneus, keelpijn, verhoging vanaf 38 graden of koorts, kortademigheid, geur- en smaakverlies, hoofdpijn, branderige ogen, moeheid, je ziek voelen, diarree. Ook wanneer huisgenoten/gezinsleden last hebben van deze symptomen verzoeken wij u te wachten totdat deze klachten tenminste 72 uur verdwenen zijn.

Hygiëneregels:

• bij binnenkomst in de praktijk handen desinfecteren
  • alle fysiotherapeuten werken met persoonlijke beschermingsmiddelen waar nodig
  • geen handen geven
  • anderhalve meter afstand handhaven
  • na afloop van iedere behandeling worden behandelbank/stoel/apparatuur/bureau/deurklinken etc. gereinigd met alcohol
  • toiletten/ kleedruimtes/douches/ koffieapparaten zijn buiten gebruik (houd hier rekening mee)
  • groepstraining voorlopig nog niet mogelijk

Het is een bijzondere tijd en wij moeten roeien met de riemen die wij hebben. Wij hopen op uw begrip!

Team FysioSterk